Thursday, June 17, 2010

SEKADAR INGATAN


mase aku tulis blog ni
countdown spm aku tinggal lagi 5 bulan 6 hari
bermakna?
yaaa..mmg da dekat sgt dah
tp ak x nmpk suasana cemas di antara org2 di sekeliling aku utk menghadapi SPM
ak x taw sama ada mereka da benar2 bersedia?
atau cume mampu layak mendapat sijil SPM
kerana syarat utk dpt sijil spm kena lulus BM
tp x kn nk biar subjek lain gagal
ingatlah,,kite berhadapan dgn ramai lagi students yg sebaya kite
yg tentunye ada yg lebih hebat dr kita
cuba fikirkan
ada ke tempat utk kite menyambung pelajaran kalau kite x serius belajar dr sekarang?
5 bulan jer lagi weyhh
jangan la duk buzy2 kn diri dgn hal2 yg x penting
nak enjoy?
tunggu la lepas kite graduate
nak pegang byk duit?
tunggu la bile kite da dpt pekerjaan yg bgus
nak bahagia?
kite kena btul2 berjaya n kebahagiaan akan dtg pada kita
muhasabah diri
fikirkan sepanjang kite hidup,,ape yg kite bley bg utk family kite
x kn nak bg slip exam yg penuh dgn E G?
ape perasaan family kte?
11 tahun kite berada dlm alam persekolahan
capailah kejayaan
kalau x bile lg?
hentikan benda2 x penting
tinggalkan perkara yg melekakan
kita di tahun peperiksaan
jangan menyesal di kemudian hari
apabila melihat result yg x seberapa
biar kite menangis kerana straight A
jangan kite menangis kerana kegagalan
masa x kan menunggu kita
sedarlah sekarang
lulus saja belum cukup
org lain sudah mampu menggenggam A
kita bila lagi?
jangan ingat kita ada di kedudukan selesa
calon spm bukan hanya di SMKSAG
tetapi di seluruh Malaysia
di mana tempat kita?
fikir la sikit wehhh
aku pun bukan pandai sangat
tp aku da tinggalkn perkara2 yg aku rase x patut dibuat semasa kite mengejar kejayaan
aku harap kawan2 aku pun mcm tu
cukup2lah enjoy
cukup2lah bergembira
kalau kite gagal kali ini,,
impaknya akan terus kite rase
apatah lagi bile dgr cerita kejayaan kawan2 kite pada masa harapan
x malu?
kalau kite bertemu lagi beberapa tahun
apa cerita yg mahu dikongsikan?
fikir2kanlah
belum terlambat utk menyesal
bertindak segera
utk kejayaan

4 comments:

nulhazwany abdul malik said...

ye aku akan ingat zila. .sob3
pesan ko aku tak penah lupe (^_^)

Nur Azila Ismail said...

haha wany
ko lak touching ka?
heheeheh

nulhazwany abdul malik said...

ko kutuk aku ke . .
terase meh. uwaa

Nur Azila Ismail said...

haha
mane ada
ak tujukan istimewa utk kite semua
dak2 form5
terutama utk dak tu la
hehehe

Related Posts with Thumbnails