Tuesday, September 21, 2010

KUASA GAMBAR

gambar boleh menunjukkan personaliti seseorang..kita selalu mentafsir seseorg tu melalui gambar2nye..kadang-kadang bile jenguk fb kawan2 lama,, hati terdetik ,, ohh bahagianye die skarang dgn kawan2 baru .. masa dengan aku x de pon mcm ni ,, pastu jenguk kawan lain plak ,, ohh mcm nie da dia skarang ,, dulu sopan jer ,, skang dah jauh berbeza ,, tudung pon dah ke mana .. cuma dgn melihat gambar ,, macam2 tanggapan boleh lahir .. itu baru seorg yg tengok ,, kalau ramai yg tgk ,, mngkin lebih byk tafsiran tentang pemilik gambar itu ..
*gambar hiasan jer*
jadi kalau nak letak ape2 gambar kite kena fikir akibatnye .. bagi aku sangat tidak patut jika kita letak gambar2 yg mendedahkan aurat .. lebih2 lagi kita sebagai org islam .. bukan ape , kite x tahu adakah gambar kita selamat kerana zaman ni gmbr boley di download dgn mudah , dan kita x taw lepas tu ape org tu buat dgn gmbr kita .. zaman ini kita perlu lebih berhati2 , jangan sudah terhantuk baru tergadah .. jangan mudah percaya pada org kerana byk yg mempunyai niat yg tidak baik .. ambillah langkah berjaga2 :)
*hanya pendapat aku :)

3 comments:

nulhazwany abdul malik said...

lepas tengok gambar org, mula la..
macam2 kuar..

betambah sebakul dosa lagi.. :)

ish3

Nur Azila Ismail said...

hehe .. sape suruh die letak gambo macam tu

A I N I S M A I R A said...

gambar yg sopan pn bahye juga.. beware..

Related Posts with Thumbnails