Saturday, September 25, 2010

MANA A dan B ?

TRIAL SPM telah pun berakhir..result pun dah dapat semua..Kecewa?Ada jugak.Puas hati?Tak pun..Tapi syukurlah ada peningkatan berbanding exam dulu.dan inilah pertama kali aku dapat result yg plg baik la setakat ni..maybe result aku nie x bagus mane,tapi dah buat aku ada semangat baru utk spm nie..trial spm ni aku dapat result 5A 2 C 3D . haaa .. yg belakang tu sgt x sedap mata memandang dan mesti korg leh teka subjek ape tu kan .. yup . biology , chemistry n add math (-,-)


ntah nape la payah sgt aku nak score 3 subjek nie .. sejak masuk form 4 , susah betul aku nak jumpe gred A n B dalam result aku , yg bersepah cume gred C , D , E .. yg aku taw , aku mmg x sesuai masuk kelas sains , dari aku skola rendah , subjek sains paling aku lemah , x pernah dapat A tp time upsr aku dapat A , same gak masa Form 3 , exam kt sekolah x penah A , tapi time PMR dapat A ..time tuh org ckp graf turun , nasib aku jer tu .. huhu .. ok,org dah ckp gitu ..


dan SPM tahun ni , x kan sekali lg aku nak bergantung pada nasib or graf turun ? mmg x lah , x kan dari D leh jadi A sebab graf turun kan ? so , kena la study thap maximum ..

ape benda yg harus aku kurangkan ?
  • online (sgt kritikal)
  • sms
  • tengok tv
  • tido lewat
  • sembang
ape benda yg harus aku lebihkan ?
  • ulangkaji
  • bertanya
  • latih tubi
insyaallah akan berjaya :)

6 comments:

nulhazwany abdul malik said...

graf , tolong la turun lagi ...


sekian , terima kasih !

Nur Azila Ismail said...

hehe .. ko boley :)

mier@ameera99 said...

waa...hebat2 dpt 5A.
lg knn soklan trial mmg sush... =D

Nur Azila Ismail said...

hhee .. taw x pe
harap real exam lg bgus :)

Kalamhati said...

gud luck zila!
rancang masa sebaiknya k..
kurangkan masa pada benda yg tk sepatutnya tu..
u can do it!!

Nur Azila Ismail said...

tq akak ..
insyaallah :)

Related Posts with Thumbnails