Sunday, October 3, 2010

CIKGU TAK SUKA BILA .....

x taw adab dalam kelas masa cikgu mengajar ? hormatlah sikit kat cikgu kita . jangan kurang ajar yer .

cikgu x suka bila ....

murid makan dalam kelas
haa . .ni ramai kot yg wat .. tgh2 cikgu dok mengajar , die leh pula makan time tu . sgt tidak sopan bagi aku , dah x ley sabar sgt ke tunggu waktu rehat utk makan . ke mmg habitnye mcm tu? dah ditegur dgn cikgu pun masih buat lagi , utk hilangkan ngantuk ? yer mmg la .. nie kalo jelas sgt nampak ko tgh makan , org len pon panas ati kot .

murid keluar dari kelas tanpa izin
nie pon same,tgh2 cikgu tulis pandang whiteboard,kua senyap2 .. (aku penah wat time form2 , skang x dah) haha .. sumpah x kan wat dah macam tu . .sy mintak maaf yer cikgu .. hahaa.. bile cikgu pusing belakang jer , apasal hilang murid aku nie .. jahat kan ? so, jangan wat yer , x brkat ilmu karang

murid bergaduh depan cikgu
sangat dahsyat . dalam kelas aku ada gak jadi camni. emosi lebih , nampak kurang ajar sgt .. selalunye gaduh mulut la sbb dak kelas aku x pernah leh ngam . never ! mesti cikgu geleng kepala tgk , umo jer 17 , x matang langsung . hahaa

murid bercakap masa cikgu mengajar
haa .. pernah wat kan ? selalu wat kan ? ngaku cepat . haha . time2 nie la byk benda nak cerita dgn kawan sebelah .. cuba fikir perasaan cikgu , mesti die sedih . yelah die terjerit2 kt depan , kite sembang2 kat belakang .

murid tak siap kerja sekolah / x bawak buku
dah la x bawak buku , x de pon rase nak salin kat kertas lain . jgn wat camtu yer . homework lak , selalu x siap , boleh kira berapa kali jer cikgu tanda buku die . last tanda bulan 3 . haa sekarang bulan 10 . cikgu pon leh lupe dalam kelas tu ada budak nama dot dot dot , haha

p/s : jagalah hati cikgu kita kerana dgn ilmu yg mereka berilah kita boleh berjaya :)

8 comments:

A I N I S M A I R A said...

kamu salu xwat keje skolah..hehe

Nur Azila Ismail said...

hehe . bocor rahsia

nas said...

perghhh...kamu nie ader peluang nak jd cikgu nie..
hhhehe..aku nie dok ipt,dalam kelas selamba jer makan kerepek :P

Nur Azila Ismail said...

haha . ada gak rase nak jd cikgu . tp cm x sesuai jer . hahaa

Amni said...

saya dulu cikgu sandaran.. saya tak kisah student makan... tapi masa saya mengajar, sila bagi perhatain.. ngeee... badan kecik, tapi cikgu ni garang tau..=P

Nur Azila Ismail said...

wah ye ke . pernah jadi cikgu rupanya ye :)

Kalamhati said...

setuju sesangat!hehe

Nur Azila Ismail said...

haha . akak cikgu kan

Related Posts with Thumbnails