Friday, October 29, 2010

KENANGAN : HARI ANUGERAH SEKOLAH RENDAH

SK BIDOR :)




Hari yang paling ditunggu-tunggu kalau masih bersekolah ialah pabila tibanya hari anugerah dan menjadi salah seorang daripada orang yang bakal menerimanya . Hati berbunga riang saat cikgu mengumumkan nama Nur Azila Ismail akan menerima hadiah pada hari tersebut . Hati semakin tidak sabar jika bakal menerima lebih daripada satu hadiah . Sangat gembira rasanya setelah bertungkus-lumus belajar .


Masa sekolah rendah , aku ingat lagi , setiap tahun aku akan menerima anugerah , 
Darjah 1 : Tempat pertama
Darjah 2 : Tempat kedua
Darjah 3 : Tempat pertama
Darjah 4 : Tempat kedua
Darjah 5 : Tempat pertama
Darjah 6 : Tempat pertama


Alhamdulillah ketika di sekolah rendah aku dapat mengekalkan prestasi cemerlang , jika menurun sekalipun , jatuh di tempat kedua kerana subjek Sains aku sering mendapat B . Setiap tahun , dua tiga hari sebelum hari anugerah , akan diadakan raptai supaya ketika majlis yang sebenar , segalanya berjalan lancar . Dua tiga kali jugalah pada setiap hari , aku akan turun naik pentas untuk raptai tersebut . 


Semasa darjah 1 , ketika pertama kali aku menghadiri raptai , berlaku peristiwa yang bagi aku melucukan . Ketika nama aku dipanggil , aku dengan bangganya naik ke pentas dan memegang 'hadiah' yang dipegang oleh seorang guru lelaki , selepas mengucapkan terima kasih , aku menarik hadiah tersebut , aku sangkakan hadiah itu boleh terus aku ambil , rupanya ketika raptai , itu cuma olok-olok sahaja . Haha . Beriya-iya aku menarik hadiah tersebut dari tangan cikgu . Muka aku merah seketika :)


Semasa darjah 6 , menjadi antara murid paling tua di sekolah membuatkan aku tambah berpengalaman , pengalaman setiap tahun naik turun pentas ketika hari anugerah aku gunakan sepenuhnya . Kadangkala tersenyum sendirian melihat gelagat murid-murid yang lebih muda turun naik pentas sehinggakan ada yang terjatuh ketika menaiki anak tangga , gemuruh mungkin :)


Hadiah yang aku dapat sebagai ganjaran walaupun tidak seberapa , amat aku hargai kerana segalanya hasil usaha aku sendiri . Walaupun cuma fail , sebatang pen dan sebuah buku sudah cukup untuk membuat aku tersenyum bangga :) Terima kasih Warga SK BIDOR :)


p/s : Kongsi la pengalaman kawan-kawan di sini :)




Photobucket

8 comments:

Kalamhati said...

Kita serupaaa..hehe

kobEj0rdan~ said...

waaaaa, pandainye die:)
blaja2 elok2 ea, jadi orang bergune:P

KJ-kun said...

wah hebat nya...kalau kj la satu... dua dari belakang je hahhaha

Abdul Khaliq b. Nazeri said...

haha zila time aku taun satu law tak silap r.. pentas tu runtuh time raptai hehe

Anuar said...

Banyaknyer hadiah die dpt....Hrp2 SPM nanti, dpt keputusan CEMERLANG !!!

one2paii said...

samala lu ngan gua zila..asik nek pentas jerk kita kan..tp cume ctuasi jerk berbeza..gua dapat anugerah sebatan kat ats..haha..

Ainismaira said...

Masa darjah 4,5 je akak xdpt hadiah.. hehe..

titirara said...

best la jadi budak pandai

Related Posts with Thumbnails