Thursday, October 7, 2010

kontroversi senang diingat

sekarang ni orang suka bercerita tentang hal-hal kontroversi .. sedangkan perihal kejayaan tidak pula dibincangkan seperti hal-hal kontroversi ..



kejayaan negara dalam sukan komanwel,berapa orang saja yang tahu mengenainya kalau nak dibandingkan dengan berita-berita kontroversi misalnya penceraian selebriti atau skandal artis tempatan dan antarabangsa .. kejayaan pelajar-pelajar universiti dan pelajar sekolah dalam pertandingan peringkat antarabangsa tidak pula kita hebohkan ?

sewajarnya kita berasa bangga kerana negara kita mampu mencapai kejayaan seiring dengan negara-negara maju yang lain , ini tidak , kita sibuk bercerita tentang perkara yang tidak penting misalnya berkaitan dengan dunia hiburan .. tak salah untuk mengambil tahu , namun berpada-padalah :)

selalu juga aku menonton televisyen yang memaparkan temu ramah bersama orang awam , lebih2 lagi menjelang hari kemerdekaan , antaranya :

wartawan : tahun ini kita menyambut hari kemerdekaan yang ke .. ?
org awam : (tersenyum-senyum sambil muka kelihatan berfikir)

wartawan : apakah prinsip rukun negara yang ke tiga ?
org awam : (cuba mengelak)

janganlah sampai benda-benda macam ni pun kita tidak tahu , malu la sikit . kalau tanya

wartawan : siapakah penyanyi lagu hanyut ?
org awam : faizal tahir ! (dgn pantas menjawab)

haa .. laju aje jawab kan , kalau minta nyanyikan pun comfirm nyanyi punya lah , ahaha . apa kata kita cuba berubah dan ambil tahu tentang perkara-perkara yang kita anggap remeh ni .. kata BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA . buktikanlah :) kita semua ada mykad , janganlah biar orang sangka kita ni bukan warganegara :)

sekian ,

7 comments:

A I N I S M A I R A said...

tahun ni ulangtahun ke berapa bunga raya sbgai bunga kebangsaan? haha..jwb2..

Kalamhati said...

huhu betul tu zila..kalau tanya psl dunia hiburan semua boleh kata mahir je..

Nur Azila Ismail said...

adik : jap nak search . haha


akak kalam : boleh dapat A+ kalo exam , hahaa

Kalamhati said...

hehe btul2..=p

conteng conteng said...

Suka entri ni. Tepat sekali!

Nor Athirah Ismail said...

ala . kamu pun cmtu jugakk !

Nur Azila Ismail said...

conteng2 : tq ya ..


tyra : ok

Related Posts with Thumbnails