Friday, October 1, 2010

PILIH KASIH

kalau ada yg sentap , aku minta maaf . . tapi benda nie sgt ketara kt sekolah aku ..

handphone ..
semua org taw peraturan sekolah .. pergi sekolah x leh bawak telefon .. kalau bawa kena rampas ?
betul ke kena rampas ? ke sesetengah org jer fon nye akan dirampas ? kalau betul fon x ley bawak , nape dalam fb , byk jer pic budak2 sekolah tangkap gambar gune fon , berlatar belakang kawasan2 di sekolah . terutama tandas .. ada unsur pilih kasih ? ada pelajar dilindungi ? fikir lah sendiri

marker pen , liquid
pun x ley dibawa ke sekolah . tapi bila ada spotcheck , dah siap mintak kt geng2 , sorokkan utk kawan2 atau gf/bf .. adil ker ? kadang2 pengawas terbabit sama .. tolong simpankan brg2 yg ley dirampas utk kawan2 .. x patut kan ?

tapi itulah realitinya .. sikap x adil , pilih kasih byk dalam kalangan masyarakat .. sepatutnye yg salah tetap dikenakan tindakan , x kire apa pon status nye ..

hanye pendapat aku

12 comments:

sentuhanurani said...

aq tau zila pengawas..
bersame kita jalan kan kempen
~zero kesalan disiplin!~
=)

Nur Azila Ismail said...

hhee , byk kekangannya wey

sentuhanurani said...

dimane ade kmahuan,di situ ade jln..
hihi...
langkah petame,sume pngawas kene satu hati,satu suare..=)

Nur Azila Ismail said...

masalah kt pengawas nye wey .. bile ada spotcheck dorg gtaw kwn2 dorg

nas said...

taw xper...ini pilih kasih nie....
lagi2 kat pengawas nie...merampas je barang2,then diorang guna..aishh...
erk...kat ipta semua boleh...kecuali liquid time exam,tp liquid leh aje gne....huhu

Nur Azila Ismail said...

haha .. ada yg back up kawan2 . huhuh

A I N I S M A I R A said...

sbb tu ar ramai xsuke pengawas.. cikgu patot wat spotcek kat pengawas gak.. simpan kuku panjang tu.. hehe

Kalamhati said...

dunia ni memang tak adil..Hanya DIA Yang Maha Adil..biasa la tu zila..kalu semua berjalan dgn btul..takkan ada syurga dan neraka kan?..=)

Nur Azila Ismail said...

adik ~ tawu x pe .. haha . sapelah tu ekk


kalamhati ~ yep setuju sgt2

vict said...

kita mcm dah terbiasa hidup mcm gitu... yang ada nama, ada pangkat, ada harta... buat salah mcmana pun - pihak2 tertentu diamkan aje... poket dgn mulut dan kena sumbat.

yang biasa2, miskin2, tak hensem mcm kita ni - siap sedialah terima hukuman walau buat salah sikit je..

dunia! dunia!

KaRim j.b said...

salam adik zila..em..hp..tpon..zmn abg dulu leh bwk tpon dkat sekolah tau..msa tu zmn tpon 33sekupang..cikgu2 sek abg x mrh sngt bbudak bwk tpon..coz kprluan penting..tp lme2 jd lrangan pasai bbudak duk men sms je..hehe..ape2 pun bnda ni mcm zmn skrg ni, d sek mmng jd lrngan..yelahkn..nnt bbudak ni duk amik rakam cikgu2 n masuk dlm you tube..sape y susah..kn kn.. jd tpuk dada tnye slera..ni zila dtg la ke blog abg k. bru bikin laa..cpt2 dtg k..

Nur Azila Ismail said...

vict ~ yup stuju sgt .. dunia kadang2 x adil



karim ~ wsalam . maybe sbb disalahgune kann

Related Posts with Thumbnails