Thursday, October 21, 2010

SENYUM LA SIKIT :)

cantik kan ? tapi ni kat KL . haha



Di Bidor ini , pasar malam diadakan pada hari Rabu . Banyak juga lah gerai-gerai yang dibuka . Pasar malam kat tempat aku ni kecil saja , lagipun penduduk di Bidor ini tak lah ramai sangat . Selalu kalau aku pusing pasar malam , aku akan pusing tiga kali , kali pertama aku tengok-tengok dulu , kali kedua aku tengok-tengok harganya pula , kali ketiga baru decide nak beli kat gerai mana pujaan hati :)



Yang aku nak cerita kat sini mengenai orang yang berniaga di pasar malam tersebut , bukan semua , adalah seorang dua yang aku rasa perlu masuk kursus mesra melayan pelanggan . Aku rasa bukan meletihkan pun menghulurkan senyuman pada orang yang datang membeli di gerai kita , ini dengan muka masam mencuka , adui hilang mood rasanya . Selalunya ini melibatkan anak-anak tuan gerai yang membantu . Tak tahu la kalau dia dipaksa oleh tuan gerai ke ape , masam saja mukanya . Kalau senyum bukankah lebih manis ? Tahu tak ini juga boleh mempengaruhi kehadiran pelanggan kat gerai korang tau.



Lagi satu aku perhatikan sesetengah peniaga ni hanya melayan orang dewasa sahaja dengan ramah , kalau budak-budak remaja yang datang membeli , buat tak kisah sahaja , kami pun bayar juga . Err . emo sangat ke aku ni ? hehee . ok stop sekarang :)

12 comments:

azzey said...

Nur Azila: slalu gak jumpa 'situasi' cam gitu.....

p/s: Bidor kat ne Zila?....akak pon perak gak...:)

MIZZ WAWA said...

t'ingin nk ke bidor.
sllu lalu je kt highway 2.hik2

IN said...

Cuba ikut muka diorang, metsi diorang perasan :)

Nur Azila Ismail said...

@azzey : bidor dekat2 dengan tapah dan sungkai :) akak kt ne ?

Nur Azila Ismail said...

@MIZZ WAWA : hehe . ada sesuatu taw mnarik kt sini :) ekeke

Nur Azila Ismail said...

@IN : hehe , nak test la minggu depan

nas said...

dah terbiase daa....
bese la tue..ikot la..
kalo peniaga dewasa ramah ngan dewase jerk... tapi peniaga remaja ramah ngah semua lapisan msykt...percayalah..

Kalamhati said...

memang pun..byk kali dah jumpa peniaga yg sumbung ni..tetambah kalo ngan org tua2..mak akak selalu gak kena..yg penjual muda ni wat tak layan je..

haa kalo dpn akak memang kena la..bg sedas dua..

Nur Azila Ismail said...

@nas : kih3 . lagi2 yang remaja lelaki .terlampau ramah

Nur Azila Ismail said...

@Kalamhati : haha . kasi ceramah sikit akak .

Ainismaira said...

Sudah lama saye tak ke pasar malam bidor.. haha.. last pegi taun 2004 kot.. Tah ye.. dorg ni kalau ceria sikit kan boleh hilang jgak penat tu.. :)

one2paii said...

gua nye bini pun ore perok,yg gua pelik,nape kat perok xder seperti di dalam gmabar lu..kLCC ke..huhu

Related Posts with Thumbnails