Friday, October 15, 2010

TAK NAK NI ! TAK NAK TU !

hari ini .. pulang daripada sekolah pukul 12 tengah hari . sampai rumah dalam 12.20 .. dah bajet dah .. tak nak makan kat sekolah ingat nak makan kat rumah .. balik umah aku tengok ma aku bz kat dapur .. aku jeling-jeling tudung saji , tiada apa-apa . sedikit hampa . 


MA : ma tak masak sarapan hari ni ,, terus makan nasi lah ya , tu lepat ubi ada lagi 


lepat ubi

lepat ubi .. aku tak suka sebenarnya . haa mula la ma buka cerita zaman dulu makan ubi kayu la laa ( nama panggilan di rumah = La ), laa tu tahu makan kfc aje :) haha .


 terus terang , aku agak memilih bab makan , pedas yang lain macam sikit pun aku tak makan . kalau nak goreng mee ke ape kadang-kadang kena buat asing ..itu lah yang menjadi bebelan family aku .. aku tahan je la mendengarnya . aku sorang saja yang berperangai begini dalam family aku .

telur yang dikatakan enak :)


lagi satu , aku tak makan telur , memang tak makan . tak tahu kenapa aku tak boleh menjamah telur tu walaupun pelbagai cara family aku buat supaya aku nak makan telur . tersenyum sendiri bila memikirkannya ..  . ngada-ngada kan aku ni :) kalau aku makan apa-apa ada telur dalamnya , aku akan asingkannya di tepi pinggan , bersusun telur kat tepi tu . 

sape suka budu ? 

budu pun aku tak makan .. ma abah asal daripada kelantan . adik beradik lain semua makan budu , aku saja tak makan budu ,, kenapa ? ntahla . tak kena selera aku kot :)

inilah aku . suka sangat memilih-milih :)

p/s : ada tak kawan-kawan blogger yang macam saya ? hehe




13 comments:

IN said...

rugi usia remaja taksuka makan telur :P

Kalamhati said...

heheh payah tu zila..makanan skang byk yg pedas..huhu

Nur Azila Ismail said...

in : rugi dari segi ape tu . hehe


akak : tapi kalau teringin sgt makan gak , tapi lepas tu menderita la kepedasan , haaha

one2paii said...

ishh,..kalo tupai la,semua makan,..xkasi can redah kasi pecah..hahah

nulhazwany abdul malik said...

tak nak ikan bilis ! cekik !

xske lepat gak, zarul je ske..

ngat tak lepat melekat sikit kat meja. haha

Nur Azila Ismail said...

one2paii : haha itu tupai . zila lain


wany : ikan bilis sedap laa . hehe
eiii geli teringat itu . wekkk

Ainismaira said...

tak makan telur.. ayam kamu belasah kaw2.. ayam tu mak telur.. telur tu anak ayam.. kih3..

Arezuera Ismail said...

patot ler ko kurus.. haha

Nur Azila Ismail said...

adik : hehee . ayam x pe. telo x mau


kak zura : perli kan ? agagaa

mR.sYaH said...

sy xmakan sayur dan budu..
heheh..

tp first time sy tahu ada org yg xmkn telur.. heheh..

Nur Azila Ismail said...

hehe ye ke sy org pertama . keh3

azzey said...

Nur Azila: bese le tu dik...... x sume benda kita sker mkn.....:)

Nur Azila Ismail said...

btul tu akak :)

Related Posts with Thumbnails