Wednesday, November 17, 2010

CERITA KREATIF BEN ASHAARI : BLOGGER KERING IDEA ?

Anjuran : Ben Ashaari

Alamak ! Macam mana ni , dah berhari-hari tak update blog . Otak dah dilanda musim kemarau dah ni , kering kontang . Idea ke mana kau menghilang ? Menongkat dagu la bila aku tengok blog antaranya , Ben Ashaari dikemaskini setiap jam . Aku ? Sekali sehari pun belum tentu .

Puas dah cari pelbagai cara agar dapat idea nak update blog .Pusing kanan , pusing kiri , terlentang , meniarap semua gaya dah cuba ni . Tapi idea tak ada juga ni . 

Alahai hari ini belum update lagi , tengok dashboard ramai dah blogger update blog , antaranya Suratan Kebetulan , Nas Nenas , Tubelawak , Irine , Borak Kosong dan banyak lagi . Korang memang tip top lah .

 Kesan apabila gusar memikirkan blog tak di update , nak makan pun terfikir-fikir . Macam hilang anak pula rasanya . Hehe . Walaupun dihidangkan makanan enak , ditolak kerana tak senang duduk memikirkan nak cerita apa kepada pembaca hari ini .

Maka dengan ini , aku membuat keputusan untuk blogwalking ! Ya , aku akan bergerak daripada satu blog ke satu blog yang lain untuk mencari isi bagi penulisan aku . Program suai kenal banyak memberi kemudahan bagi aku menjejaki blog-blog yang selama ini belum pernah aku kunjungi . Kebanyakannya punyai idea yang segar , ya , ini yang aku mahu .

Dengan blogwalking , aku mendapat ramai kawan baru . Bukan setakat dapat kawan baru , malah dapat banyak ilmu pengetahuan baru tentang kehidupan . Aku juga menjumpai pelbagai jenis entri yang boleh aku cuba aplikasikan di blog aku . Practise Make Perfect . Menjadi follower mereka akan memudahkan aku mengikuti perkembangan mereka selepas ini . Haa , mudahlah untuk aku membaca dan meninggalkan pendapat di entri mereka .

Yehaa ! berkat usaha berjalan di blog-blog blogger senior dan blogger junior , aku telah menemui idea . Otak aku kini tidak kering lagi . Sudah dibanjiri dengan idea-idea baru untuk penulisan aku . Rakan-rakan blogger merupakan nadi bagi aku . Tanpa kalian , siapalah aku :) Terima kasih semua .


Pengajaran yang aku dapati , dalam dunia blog kita tidak boleh malas . Kalau sikap malas menjadi raja dalam diri kita , kita tidak akan ke mana-mana . Hal ini saling berkait dengan kehidupan seharian , kalau kita tidak bangun untuk bertindak , kita tidak akan ke mampu berbuat apa-apa . Segalanya bermula dengan usaha . Tanamkan usaha dan akar-akar kejayaan akan tumbuh menjalar seterusnya membuahkan hasil , insyaallah kita akan berjaya :)

Kalau anda rasa entri ini menarik , undi saya :
klik sini
pilih no 4 ( Nur Azila Ismail )
Thank you !
Photobucket

33 comments:

~AtEeN~ said...

wah,bagus yer zila.akak pun kekeringan idea jugak ni.

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

waa..nice

hehehe

aku pencerita said...

best2......gud luck ea..

Hanim Mahali said...

betoi tu... dalam blogging tak boleh malas... ^_^

liyana aziz said...

semua macam tengah perah idea kan?? all the best! =)

Miss Yaty said...

hye zila..salam perkenalan..gudluck for this contest :)

iLa SaHaR said...

menarik hehehhee... tak sekering idea ku

mush said...

layan kering idea jugak..gud luck yea...


la ni fitnah je...
ngOmel, ngumpat & mengata: Semua cerita mengenai mantan permaisuri agong Siti Aisyah adalah fitnah belaka

♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠ said...

gudd lucckkk ^^

Mr.Ix said...

singgah2 cerita kreatif kekeringan idea....

jemputlah singgah sini gak..

MR.IX


http://homosapiensz.blogspot.com/2010/11/blogger-kering-idea-cerita-kreatif-ben.html

☆aDihAys☆ said...

gud luck..=)

Ciao Annin-sama said...

Tergolek terlentang terbungkang kita perah otak kan? Haha! Semoga berjaya ya Azila-san! :D

qilarazak said...

gudluck

http://qilarazak.blogspot.com/2010/11/cerita-kreatif-ben-ashaari-blogger.html

Xana said...

GOOD LUCK DIK :-)

iqbalhakimi said...

gudluck =)

M a W a D D a H said...

gud luck gak..:)

Noor Faezah Mazli said...

gud luck awak!!

unieylovesherself... said...

gud lurk yeah :)

Ainismaira said...

vote kamu.. vote kamu.. haha

Ezzu Raza said...

Gud Luck!!

AkuHanyaPenulis said...

gud luck tau(^^)

AkuHanyaPenulis said...

gud luck tau(^^)

miya said...

gud luck yer...

entri baru saya:
berhati-hati dengan mi segera 50% halal
ekspresi muka menceritakan segalanya
tandas khas untuk blogger tegar

miya said...

gd luck yer..

entri baru saya:
berhati-hati dengan mi segera 50% halal
ekspresi muka menceritakan segalanya
tandas khas untuk blogger tegar

efa nur said...

sama2 join...gud luck ya..:)

Kalamhati said...

Salam zila..

gud luck utk zila gak!=)

tengkorakemas said...

hehe memang betul jgn malas, good luck :D

Tomato Gurl's Life said...

menarik siap ade pengajaran...btw good luck!

Lelaki Ini said...

besh2!
moga menang!

AdiaLuze said...

Gud Luck Zila!! Baca sy punya gak ye ^__^

http://adialuvluze.blogspot.com/2010/11/cerita-kreatif-ben-ashaari-blogger.html

Miss Shizu said...

wahhh...gud luck...

emy/mamasuri said...

menarik2..
kering2 pun stil ada jugak tu..
gud luck

iamnerves said...

betul2..
join kontes macam ni pun...ley dapat jumpe memb2 blogger baru kankan
=)

Related Posts with Thumbnails