Saturday, December 18, 2010

BLOGGER LELAKI MEMANG SIKIT JE KE ?

Assalamualaikum semua . Adakah benar perempuan lebih ramai yang melibatkan diri dalam dunia penulisan blog berbanding lelaki ? Jarang-jarang aku menemukan blogger lelaki ketika blogwalking atau ketika komen di entri rakan-rakan blogger . Rata-rata komen yang aku baca adalah daripada blogger-blogger perempuan . Ke manakah blogger lelaki menghilang ? Atau mereka appear invisible kepada aku ? HAHA sampai hati .

Penulisan blogger lelaki mempunyai daya tarikan tersendiri . Blogger lelaki juga lebih mudah menarik perhatian pembaca berbanding blogger perempuan kerana idea yang mereka ada lebih segar dan menarik . Mereka bijak mengolah idea mengikut kreativiti yang tersendiri dan mempunyai originaliti dalam penulisan . Walaupun entri mereka lebih santai berbanding entri blogger perempuan , ianya terus mendapat perhatian kerana mengikut beberapa komen , ramai orang lebih suka membaca entri yang pendek dan menggunakan imej atau grafik untuk menyokong isi kandungan blog itu kerana lebih mudah difahami . Kebanyakan blogger lelaki menepati ciri-ciri ini . Aku harap lebih ramai blogger lelaki akan turut serta memeriahkan dunia blog .

p/s : Awak yang baru baca entri ini lelaki ke perempuan ? Hehe . 




61 comments:

Shag said...

Saya perempuan yang meminati dan tertarik dgn lelaki :P

Ada je bloggers lelaki. Ramai dah mereka popular! Kiki. Cuma nak carik dorang mmg payah lah. Perempuan suka berjalan lebih dr lelaki. Jadi, kita jalanlah utk jumpa dorang ;)

aNnE said...

aah susah nak jumpa blogger lelaki..hahaha..i pmpuan..haha:)

adibabdullah said...

lelaki sejati la..haha..aku rsa blogger lelaki malas nak buka blog girl pasal templates dia warna warni sgt..

Shahrin Oppa said...

Oppa lelaki :)

Azman Roslan said...

blogger lelaki sejati datang singgah sini..

Deeyaudeen Sabri said...

sy lelaki :)

nazirulhazwan~ said...

blogger lelaki emsem, pompuan tak emsem.hehe

Luqman Din said...

agak la.. benar pemerhatian anda :D

zaMir said...

haaa...ramai blogger lelaki terjah ke sini...hehehe...

hILmAn said...

ak blogger laki...
tengok a sini kalau tak caye

http://hilmancool.blogspot.com/2010/12/fish-hunter-jeng-jeng-jeng.html

muhamadsufian89 said...

sy blogger laki yg masih baru..hehe

topo said...

saya blogger
saya lelaki
jadi saya blogger lelaki :D

... said...

salam..
blogger lelaki.huhu
cuba baca entri saya untuk bulan ni,panjang lebar

:)

sazali yusof said...

Saya pun blogger lelaki.. xcaye meh singgah... hehe..http://neizalyez.blogspot.com/2010/12/perkara-perkara-dibenci-lelaki-semasa.html

Adam Abu Bakar said...

1) lelaki tak guna blog untuk catat diari mereka.

2)Biasanya, lelaki tulis benda yang santai2, tak tension nak baca

3)Blog lelaki juga lebih simple, tak serabut.

ni antara ciri2 blog lelaki sejati la..
heheh

AMir Izzat said...

cops! saya pun blogger lelaki tapi saya tak femes sebab itu ar tak da orang jumpa saya.kesian kan saya? huhu

Admiral Hafiz said...

macam mana nak tahu kita ni
blogger lelaki atau blogger perempuan?
hehe




Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

Cikgu Fikri said...

Sy lelaki..

hehheeh.
fiq sokong ngan entry ni..
btol tu, fiq rasa, xramai suka bcer blog yg pnjg berjela..cukup dgn grafik dan penerangan yg berpada...
errr..
agak2 entry sy buat kamu tertarik x?
heheheheh...

zati said...

zati sokong dengan komen shag (pengomen yang pertama), ada je blogger laki tapi mereke tersorok tehee, yang tersorok nie kite kena cari sebab nak tonjol tu memang susah sikit =)

overscurry said...

Ni lelaki malaya menyemak kat sini..hehe

kat blog aku, jarang perempuan singgah..knp ek? jawab2

http://overscurry.blogspot.com

theblabber. said...

saya lelaki dan rasanya sama je kot bilangannya?

Nur Azila Ismail said...

@Shag
harhar . sy pon perempuan tertarik dgn lelaki . tu la , kena jalan jauh sikit bru jumpe dorg

Nur Azila Ismail said...

@aNnE
i pon perempuan . hehee

Nur Azila Ismail said...

@adibabdullah
oh yeke . blog aku ok x . hahaa

Nur Azila Ismail said...

@Shahrin Oppa
haha . good2 :)

Nur Azila Ismail said...

@Azman Roslan
tq ya wahai lelaki :D

Nur Azila Ismail said...

@Deeyaudeen Sabri
okeh tq :D

Nur Azila Ismail said...

@nazirulhazwan~
haha . ye la bang nazirul marcello :p

Nur Azila Ismail said...

@Luqman Din
haha . yeah . sy mmg ske buat pemerhatian .

Nur Azila Ismail said...

@zaMir
heehe . betul tu . mereka sudah tidak appear invisible

Nur Azila Ismail said...

@hILmAn
haha . oke2 percaya :D

Nur Azila Ismail said...

@muhamadsufian89
hye budak baru . hehe

Nur Azila Ismail said...

@topo
hehe . hye topo

Nur Azila Ismail said...

@...
orait . sat g sy bace

Nur Azila Ismail said...

@sazali yusof
orait2 sy percaya

Nur Azila Ismail said...

@Adam Abu Bakar
hehee . betul2 setuju !

Nur Azila Ismail said...

@AMir Izzat
hehee . jgn ckp gitu . jap g sy dtg

Nur Azila Ismail said...

@Admiral Hafiz
hehee . sendiri tau la :D

Nur Azila Ismail said...

@Cikgu Fikri
betul tu . guna grafik lg menarik .

Nur Azila Ismail said...

@zati
yaa . mari kitA cari . hehee

Nur Azila Ismail said...

@overscurry
heeehe . nanti ada la tu :D

ShyShy Lullaby said...

saya blogger boy~ haha

Cik Su Life Cycle said...

blogger laki tak suka bercerita hal peribadi kot.. agak nye la..

Nazry Iskandar said...

blogger lelaki ada, cuma mereka punya cara masing-masing. blog fotog, music, event. tapi sebenarnya lelaki kurang blogging. :)

jangan lupa lawat blog saya!

alienelliz said...

haha ni blogger lelaki berckp..ekeke

wah..entry semakin nmpak kemajuan..hehe keep it up...lelaki sibuk membanting tulang berbanding prmpuan yg hanya duduk di rumah..blh terime ke alasan ni??heeh =P

THANKS SEBAB KOMEN KAT BLOG ALIENELLIZ!!!..=)

y-A-n-A said...

saya perempuan.. hahaha :DD

Atika Natasha said...

sy pmpuan!
heheh..kwn sy llaki baru jer ade bl0g dah ade rmai giles visit0r sbb die pnyer entry p0n mnarik giless..baru brapa mnggu je bl0gging die dh mmpu kaut 300 lbih fll0wers!fuhh

ap said...

btoll tue..jrg sgt jmpe bloggers lelaki..satu2nyer yg AP jmpe ialah en.ben yg sgt rjin menghupdate blog beliau....hehe

Kalamhati said...

err saye?..saye pompuan..hehe

titirara said...

SAYA PONDAN !



WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAA !!

sekuk tawa said...

ni sorang lagi blogger lelaki yang baru berkecimpong ...ehhee

Akramses_Am_ said...

salam,saya memberi pendapat saya...mmg btol lelaki lebih sikit berblogging berbanding wanita kerana mereka ngaggap blogg sesuatu yg remeh...tpi bkn semua nye...
llki yg blogg pulak ade kla nye sebarkan dakwah islam seperti di Indonesia...
lelaki lebih ramai berblogging berbnding wanita....

Aretikz said...

Respundan sini.. saya lelaki sejati k.. haha..
Salam kenal ^_^

Amy Syaquena said...

As'salam..

akak pertempuan dik he3... tapi betul la bilangan blogger lelaki sikit je berbandaning dengan perempuan..

HaNTwO said...

pokcik suka blogger yang menulis dengan santai dan diselitkan lawak sarkas heheh..

Rizal Zal said...

Ade je...cume blog lelaki bnyk xaktif...hehe..

ZACK ENTRY said...

saya blogger lelaki tulen dan saya bukan gay..lol =P


salam perkenalan..=)

Amy Syaquena said...

As'salam..

akak singgah sini..

p/s: jom tinggalkan detail diri di sinar raudah...

one2paii said...

betul2..mmg susah nak jupe blogger lelaki..soklan lu yang terakhir tuh..awak laki ker pompuan..mmg susah nak jawab..sedangkan gua pun pening dengan identiti gua..komplikasi identiti mungkin..hahaha

Cik Tom said...

cik tom perempuan...ramai wow blogger lelaki komen n3 ni..melenting ker??hehe ;)

Nur Mudrikah said...

saya perempuan dan dah tertarik pada seorang blogger lelaki..opss..terkecoh pulak. kalo blogger lelaki entri dya cool je dan xbyk gna emosi macam prempuan..btul ke?

salam ziarah. dtg dri blog ben

Related Posts with Thumbnails