Friday, December 17, 2010

DULU AKU NAKAL


Assalamualaikum semua . Hari ini nak join segmen Ben Ashaari . Lama dah tak turut serta sebab tak dapat catch up segmen-segmennya  .Tengok-tengok dah tutup . Hehe . 

Nama sekolah rendah dan sekolah menengah  termasuk tahun 
Sekolah Kebangsaan Bidor (2000-2005)
Sekolah Menengah Kebangsaan Syeikh Abdul Ghani (2006-2010)

Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi
Aaa . malu-malu . Saya seorang yang sangat tidak aktif . Hehe . Ada sikit saja pernah saya ceburi antaranya Kawad Kaki dan Inovasi Sains

Jawatan yang di sandang dulu
Sekolah Rendah : Penolong Pengawas Pusat Sumber
                          Lagi . . Tak ingat dah :D

Sekolah Menengah : Pengawas Sekolah
                             Naib Pengerusi Kelab Pencegahan Jenayah
                             Bendahari Pergerakan Puteri Islam
                             AJK (masa jadi junior)

Nama guru kesayangan
Sekolah Rendah : Teacher Aini Suzana
                          Puan Hajah Norainun 
                          En Narizan

Sekolah Menengah : En Zul ( my favourite )
                             Teacher Hanani ( superb ! )

Subjek paling disukai dan tak suka
Bahasa Melayu sebab suka menulis , Matematik sebab seronok bila dapat jawab . Kimia best sebab dapat buat macam-macam eksperimen . Biologi pun best sebab dapat tahu banyak perkara yang tak pernah tahu . Fizik pun best juga sebab dapat tahu mengapa sesuatu fenomena itu terjadi
Tak berapa suka Sejarah . Huhh . Ngantuk . 

Kawan baik masa sekolah
Sekolah Rendah :  Darjah 1 : Nurul Fatihah
                           Darjah 2 : Nadhirah Tajuddin dan Wan Nur Faatihah
                           Darjah 3-6 : Nur Farahin Johari

Sekolah Menengah : Tingkatan 1 dan 2 : Islia Iqmy Ismail
                             Tingkatan 3 : Nur Sabirah
                             Tingkatan 4 dan 5 : Nulhazwany Abdul Malik :)

Cita cita masa sekolah dulu
Masa sekolah rendah , selalu kalau orang tanya , jawab nak jadi doktor . Kadang-kadang nak jadi akauntan . Bila masuk sekolah menengah , rasa nak jadi cikgu or pensyarah :)

Artis feveret masa sekolah dulu
Masa sekolah tengah top program-program realiti , setiap masuk musim baru , cepat-cepat cop yang paling handsome dan suara sedap . HAHA . Antaranya Nubhan , Akim , Shahir. Tapi tetap minat Anuar Zain , Faizal Tahir dan banyak lagi sebenarnya .  Hehe

Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah 
Masa Tingkatan 3 , kena rotan dengan Penolong kanan pentadbiran sebab tak datang kelas tambahan . Ergghhhh . Kena satu rotan di telapak tangan . Bengkak juga beberapa hari . Itulah kali pertama aku cuba ponteng kemudian kantoi . Padan muka aku . Terus dapat balasan !

Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan
Aku nak pergi tahun masa aku Form 1 , lagi sikit nak kalahkan Tan , budak paling pandai dalam kelas aku . Aku no 2 masa tu . Orang lain tak pernah merasa No 1 , setiap kali exam , dia saja yang jadi juara . Tapi apa nak hairan , orang rajin belajar kan . Hehe

Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu 
Masa tingkatan 2 , aku menyelinap keluar daripada pintu belakang kelas masa subjek Bahasa Melayu . Wa memang dah tak tahan , cikgu tu boring sangat . Hehe . Terasa nikmat gila hidup masa dapat keluar tu . Haha . Aku abaikan status aku sebagai seorang pengawas sekolah ketika berbuat demikian . Tapi itulah kali terakhir , lepas tu wa tak buat dah :D

18 comments:

Kalamhati said...

hihihi takde la nakal sgt adik akak ni..

Kalamhati said...

hihihi takde la nakal sgt adik akak ni..

rabiatul said...

Adik ni mesti baikkan ?? Sama lah kita, tak ske sejarah. Hehe. :)

nazirulhazwan~ said...

sejarah paling best kot. BM plg x best.hehe

baik gile ziela ni. hehe:P

Citarasa Rinduan said...

tak nakal lah..

kalau kak ayu pun tak pernah buat salah..
paling salah pun, suka join persembahan pertandingan tanpa ,masuk kelas...ehheheh

Atika Natasha said...

haha..ika pnah lari dari sk0la!jahat kan..

titirara said...

bm la best .ahahahahahhha

Abdul Khaliq Nazeri said...

tira aku rase aku ade yg agak nakal hehe

Magrib said...

haaa.... nakal tu... biasa la tu... hehe.. suka la blog anda.. cool gila..

menarik dan follow anda..

DULU AKU NAKAL

Syafiq Rosli said...

best tak kena rotan..hehe

azrinrahim said...

pengawas yang tidak berdidikasi..hoho

Ezniey said...

xde laaa nakal sgt tu...mcm budak baik je..hahhahaa

Rozuan Ismail said...

salam perkenalan..saya rozuan..jom singgah blog saya..

Diya Edhayaa said...

@titirara

setuju2.. bm best! he3..
fizik plg xsuke.. serabut otak..

Nur Mudrikah said...

fizik best..
dtg ziarah dari blog encik ben ashaari.. jemput dtg umah.. salam ziarah=)

JUE said...

samalah dgn kita minat faizal tahir....btw awk xla nakal sgt....saya lg nakal...he3...

Lulu caldina said...

cantik blog ni..
keep it up.

MiSzy DiaN said...

tak brapa nakal t[ cukup nakal utk seorang pgawas..hehe..

kena rotan best kan..hehe..sb penah kena gak..
:)

Related Posts with Thumbnails