Monday, December 13, 2010

SPM TAMAT !

5 petang 13 Disember 2010 . Yeah . SPM tamat . Peperiksaan terakhir ialah Pendidikan Seni Visual Kertas 2 . Setelah beberapa hari keliru dengan 6 pilihan soalan , aku telah memilih soalan 


Anda telah melawat ke kedai ikan hiasan. Anda terpikat dengan kecantikan warna, bentuk dan aksi seekor ikan laga dalam sebuah balang kaca. 
Gambarkan aksi seekor ikan laga dari jarak dekat dengan memberi penekanan kepada bentuk, warna, jalinan dan pergerakan.


Haa , aku pilih soalan ini . Nampak mudah , tapi agak sukar untuk memberi nyawa kepada ikan itu seolah-olah kelihatan sedang bergerak . Nasib baiklah ada kakak yang sudi membantu . Tapi risau juga andai ada aspek seni yang diminta tidak memenuhi citarasa pemeriksa . Tapi aku dah cuba yang terbaik :) 

Dalam hati memang gembira SPM tamat . Tapi nanti pasti akan merindui zaman persekolahan . Tapi hidup harus diteruskan . Lepas ni kena la biasakan diri apabila orang bertanya soalan :

Soalan : Umur berapa ?
Jawapan : 18 tahun

Soalan : Study lagi ke ?
Jawapan : Baru habis sekolah . Tengah tunggu result .

Hehe . Pasti akan terasa janggal dengan jawapan baru kepada soalan yang pasti aku terima setiap hari di laman sosial . Apa-apa pun , inilah yang dinamakan kehidupan . Kita perlu bergerak seiring dengan waktu demi mengejar kejayaan di masa hadapan .Setelah melepasi alam persekolahan , cabaran baru bakal ditempuhi :)

28 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

yeay! best kan? rase free je.. hehehe..

Nur Azila Ismail said...

hehe . betul tu :D

Deyla-forshort said...

huhu. good luck menempuh hari2 menanti result :D

Nur Azila Ismail said...

hehe . orait deyla :D

miss helena said...

hehe waa, tahniah2 . dah jadi dak lepasan spm. hehe .. buat ape je smbil menunggu result azila?
xkerja?

adibabdullah said...

zila ko lupa 1 lagi soalan yg org akn tnya..spm cmna?? bila result dh kuar biasakn dgn soalan bpe a dpt?? bila dh dpt result u, biasakn dgn u mne dpt>course ape??hehe

Nur Azila Ismail said...

miss helena : lepas spm nie rest dulu 3 minggu . pastu g plkn :)

adib : haha . akan aku biasakan diri

zacky ~786~ said...

merdeka laa die.. hehe

Si Gadis Semasa said...

merdeka dah !!! congratzz !!

so , tak carik keje ke ? or kena g PLKN ? ^__^

Amirah Su'aidah said...

zieyla sudah MERDEKA...

Nur Azila Ismail said...

@zacky ~786~
yeay . merdeka merdeka :D

Nur Azila Ismail said...

@Si Gadis Semasa
hehe . x pon nak rest kt umah jer . coz plkn :D

Nur Azila Ismail said...

@Amirah Su'aidah
hehe . lambat kan zila merdeka

titirara said...

YEAYYYY ! tumpang gembire !

All the best for result !

Adam Abu Bakar said...

oit2!
hehe..dah hbs spm pun.
ok2..
plan lepas spm ni ape?
nnt mmst rndu time sekolah...saat2 kena rotan,fuh!! nikmat.
hehe

wlu pape pun, wlcome to the real world.

Syafiq Rosli said...

yeah..merdeka..hehe

Masrini Karim said...

salam..tahniah dik zila sebab berjaya mengharungi SPM..lepas neh hanya doa dan tawakal agar urusan penyemakan skrip jawapan berjalan lancar..gunekanlah masa remaja dengan sebaik mungkin ya.mmmg kita akan merindui alam persekolahan..apatah lagi bila sudah bekerja dan ada komitmen yang lebih besar..

wish u all d best dik!!!

Muhamad Zaki Zafir said...

dh hbs sek,rase hepi pn ade,n rase janggal skt pn ada.xpe,moving on into the next phase dlm hidup.campus life pulak. :D

Amy Syaquena said...

As'salam...

merdeka la dia ye...

sYafIk-wAy said...

waah , syok2 , teringat plak ngan spm 3 tahun dulu . hee

alienelliz said...

tahniah2..hehe =)
jom jln2 sekitar malaysia..=P

Amy Syaquena said...

As'salam..

akak doakan adik akan memperoleh keputusan yang cemerlang...

cplud miera said...

salam..hya si comel ziela..gud luck ya! nnt dh masuk u pulak.. ;)

Cik Tom said...

tahniah dh tamat spm..tunggu debaran rslt spm plk nanti..good luck!

nas said...

harap2 ko berjaya dapat A untuk paper nie...mmg susah nk lukis gambar yg macam bernyawa...hu3

Amy Syaquena said...

As'salam...

adik manis akak singgah sini..sunyi sepi je mesti busy kan...

Lelaki Ini said...

chaiyok2!

irwanpauzi said...

Semoga Result SPM power lah...

Related Posts with Thumbnails