Saturday, January 1, 2011

Awak Tak Boleh Lebih Daripada Saya !



Saya harus jadi yang paling popular ! Saya harus menjadi perhatian utama mata-mata yang memandang . Segala kelebihan harus saya yang dapat . Orang seperti saya layak memiliki segalanya ! Saya berhak mengarah orang lain berbuat apa yang saya mahukan kerana SAYALAH YANG TERHEBAT !


Pernahkah kalian berhadapan dengan manusia spesis ini ? Bagi dia , segala yang ada di sekelilingnya patut dimilikinya seorang . Kuasa , pangkat dan kasih sayang cuma milik dia seorang . Bagi dia , dia memiliki personaliti terbaik , orang di sekeliling hanyalah seperti kuli . Tiada ruang sekecil zarah pun diberikan kepada orang lain untuk mendapat seperti apa yang dia punyai .

Jika ada yang mampu menjadi pencabarnya , pelbagai cara dilakukan supaya dapat menundukkan potensi orang itu . Tidak senang duduk dia memikirkan cara supaya dapat sentiasa menjadi perhatian dan pilihan semua orang . Orang seperti ini hidupnya penuh dengan dendam dan perasaan iri hati yang membuak-buak seperti lava gunung berapi yang sedang meletus .

Memang tidak salah untuk kita sentiasa mencuba untuk menjadi yang terbaik , namun dalam kehidupan sifat bertolak ansur sangat penting supaya orang lain dapat merasai bersama betapa gembiranya jika diri ini dipandang oleh orang lain . Oleh itu , sentiasalah memikirkan orang lain jika kita sedang berada di atas . :)


17 comments:

titirara said...

pernah




org itu adalah anda .


HAHA . joke unlyy ^_^

iqbalhakimi said...

kat real life belom..tapi citer indon banyak.. =P

iszieylyanziy said...

pernah,,sabar je la,,huuhuh

kembatolo™ said...

dapat jadi tengah2 pon dah bersyukur. hehe

yana said...

pernah2..hye ksbrn je yg mmpu b'thn..adehh..>_<

Heidi Shafiq said...

envy itu bagus.. :)

JIJI YU said...

nape plak tak pernah..ramai sgt yang macam ni..hehee..kalo dah die nak sgt ambik je la sume..

►AdamXis◄ said...

huhuhu...x best bile jumpe org yg berlagak camnie...
thanks follow my blogs (^^,)

Sarah-rah-rah said...

pernah pernah, bendahari kelas sarah :( sebab tu lah dia jadi bendahari, hihi ^_^

Nur Azila Ismail said...

@titirara
haha . sepak kang

Nur Azila Ismail said...

@iqbalhakimi
haha . cite indon memang ske kan .

Nur Azila Ismail said...

@iszieylyanziy
mmg kena sabar je slalu

Nur Azila Ismail said...

@kembatolo™
hehe . btul2

Nur Azila Ismail said...

@yana
btul tu awak

Nur Azila Ismail said...

@Heidi Shafiq
bgus tapi harus tidak keterlaluan

Nur Azila Ismail said...

@JIJI YU
hehe . tau x pe . huuuhhhh

Nur Azila Ismail said...

@►AdamXis◄
mmg sgt3 tidak best . hehe

Related Posts with Thumbnails