Wednesday, March 16, 2011

Guard Malam : Menakutkan !





Cerita pertama aku tentang PLKN ialah pengalaman berjaga malam . Malam itu aku ditugaskan untuk berjaga pada jam 1.30-3.00 pagi bersama dua lagi rakanku , Abby dan Lynn . Pakaian ketika berjaga ? Full Celoreng beb ! Macam apa je tengah-tengah malam , kami bertiga perlu pusing lapan dorm dengan berpakaian full celoreng . 

Bila tiba masa nak berjaga malam , semua yang bertugas perlu melapor diri di bilik Jurulatih bertugas untuk catat nama . Tepat pukul 12 tengah malam , semua yang bertugas iaitu 3 orang bagi setiap dorm 5 , 6 , 7 dan 8 perlu berada di dalam bilik rehat sementara menanti waktu bertugas masing-masing . Ada yang bawa selimut , bantal sebagai peneman tidur . Hehe . Aku bawa apa ? Aku bawa telefon saja . Ada yang akan menemani nanti . Wink ~ Hehe

Jam menunjukkan 1.30 pagi bermakna shift pertama tamat , tiba giliran aku dan dua rakanku daripada dorm 7 pula . Dengan mata mengantuk dan berbekalkan dua lampu suluh di tangan , kami bertiga berjalan-jalan mengawasi semua dorm wirawati . Huhhh 1.30 beb . Aku bukanlah seorang yang berani untuk menyuluh sini sana takut tersuluh benda tak sepatutnya . Mau lari tak cukup tanah aku masuk ke dorm . Haha . Kawan aku si Abby , semua benda nak disuluhnya . Ketar lutut aku dibuatnya . Jalan penyelesaian , kami membuat keputusan untuk duduk di kawasan tengah-tengah antara 8 dorm . 

Macam-macam bunyi kami dengar . Bunyi orang nak buka pintu , bunyi benda jatuh . Haiiii . Cepatlah pukul 3 ~ Lambat sungguh . Berkali-kali aku dan Lynn tengok jam . Lambat betul ku rasakan waktu bergerak masa-masa genting ni . Hehe . Keputusan seterusnya , aku dan Lynn berbaring di bawah khemah dan tidur buat seketika . 2.50 pagi kami bangun semula . Yeyy . Waktu tugasan hampir tamat . Berkali-kali Abby mengusik aku dan Lynn penakut . Haha . Memang aku takut !

Jam 3 pagi , aku dan dua rakanku masuk semula ke dalam bilik rehat dan mengejutkan rakan yang akan bertugas pada pukul 3 sehingga 4.30 pagi . Terasa lega sekali setelah tamat tugas . Tugas seterusnya ? Apa lagi tidurlah ! Hehe . Apa-apa pun ini salah satu pengalaman berharga semasa aku di PLKN . Ada bnyak lagi . Next entry pula ye ! Daaa :)

5 comments:

nazirulhazwan~ said...

gile argh!!budak PLKN da balik.hehe

eyna ' M said...

wahh. MACAM best je -.-'' ..sy kena next series.. heee.. btw , congrats yeah wirawati negara ! :)

Citarasa Rinduan said...

bestnya azila dah syer cerita.

aduh..menakutkannya...
kak benci duk kawasan yang menakutkan...
kadangkala pi hotel pun kak ayu tak suka berseorang....

hahahhahah

Fara Rara Tralala said...

jadi guard malam best.boleyh buli budak budak laen.fara banyak kali jd guard malam kat PLKN dlu.mula2 mmg takot.tp lame2 best sgt.huhu

titirara said...

WOhooo~ tak takot punn XD

Related Posts with Thumbnails