Thursday, March 17, 2011

Kawad Kaki : Best ! Suka Suka :)

Baris , baris sedia .
Ke kanan lurus . 
Baris , pandang depan !
Bergerak ke kiri bertiga-tiga ke kiri pusing !
Hentak kaki . 10 . 1 . 2 hentak kaki cepat !
Dari kanan cepat jalan !
Tukar langkah semasa berjalan , tukar langkah !
Hormat , hormat ke hadapan hormat !
Skuad henti ! Baris akan menghadap ke hadapan , ke kanan pusing .
Keluar baris !

Haha , tu merupakan antara arahan dalam kawad yang semua harus tahu . Penting tau kawad ni . Kalau di PLKN , pergi mana saja kita kena berkawad . Ala bukan susah sangat pun , kiri kanan kiri , kiri kanan kiri . Tangan jangan lupa ya , harus paras ! Kalau tak , ketua kompeni akan marah . Hehe . Kalau kita ayun tangan betul-betul , baris akan nampak cantik tau . Baru best berkawad . 

Kalau nak menuju ke padang kawad tu , hilang jugalah suara dibuatnya sebab jarak antara dorm wirawati dan  padang kawad agak jauh . Sepanjang perjalanan wajib berteriak masa 'kiri kanan kiri' sampailah ke padang kawad . Penat tau . Tapi inilah dinamakan pengalaman . Masa latihan kawad , memang sengsara rasa kulit ini .Rasa panas yang amat sangat . Macam dah dipanggang rasanya . Haha . Hasilnya , wujud belak di wajah . Haha . Hitam dah muka aku beb . Nak tengok budak hitam ?



Tiba-tiba lepas keluar PLKN ni rasa rindu nak berkawad , yelah benda yang kita buat hari-hari tiba-tiba kita dah tak buat , rasa pelik sangat . Hehe . Itulah manusia , masa kat sana , merungut nak balik , bila dah balik ni , aku rasa rindu gila suasana kem ! Huaaaa . Boringnya duduk rumah . :(

3 comments:

titirara said...

klo dah boring dok umah p la klua umah . p nek basikal jalan2 kat taman . pehtu p la kawad kt padang . :p

nisamohammad , said...

nisa suka kawad jugak .
nisa wakil sekolah kawad kaki krs .
best kann kawad <3

Hairil Anuar said...

mmg best time kawad...t'ingat masa sekolah dulu, kadet bomba, kadet bersatu, time sukan sekolah
ni mesti sampai t'mimpi2 ni (b'kawad dlm tido). Titirara cuba check..hehe

Related Posts with Thumbnails