Sunday, May 22, 2011

Warga 1993 : Welcome to new life !

Sedar tak sedar , alam persekolahan dah pun berlalu . Hari ini dah ada pun yang mendaftar dan melangkah ke alam universiti . Kawan2 , tak kira ke mana arah tujuan kita lepas ni , sama ada asasi , matrikulasi , diploma , tingkatan 6 , politeknik , foundation , maktab perguruan atau lain-lain , matlamat kita semua masih sama . Jadi yang terbaik antara yang terbaik . Sah2 la lepas ni persaingan makin sengit , kalau dulu kita dipisahkan dengan taraf sekolah harian , sekolah berasrama penuh dan maktab rendah sains mara , sekarang kita sama-sama belajar kembali di tempat yang sama .

Sibuk sangat bekerja sementara sebelum ni , aku tak sempat nak update tentang tawaran yang aku terima setelah tamat SPM . KPLSPM ? Awal2 aku dah direject . Haha . Punah harapan nak jadi cikgu , agak sedih juga rasa . Lepas tu datang pula tawaran yang aku tak pernah jangka iaitu matrikulasi . Aku tak pernah mengharapkan akan dapat ke program matrikulasi memandangkan keputusan SPM aku yang agak bengkang bengkok dan pelbagai huruf tu . Haha . Lepas tu aku dapat tawaran UPU pula iaitu Diploma Teknologi Polimer Fakulti Sains Gunaan UiTM cawangan Arau Perlis .

Lepas berfikir , tanya keluarga , kawan-kawan , aku memutuskan untuk ke matrikulasi . Aku terpilih untuk ke program dua tahun ( PDT ) jurusan Sains di Kolej Matrikulasi Perak (KMPk) . Walaupun aku dapat program dua tahun , tu pun dah syukur sangat sebab aku jangkakan yang aku tak dapat langsung ! Hehe . Maka dengan itu , Isnin ini bersamaan 23 Mei 2011 , aku akan mendaftar di KMPk . :) Aku harap aku dah buat pilihan yang tepat dan akan aku usaha semaksima mungkin untuk cemerlang di sana . Insyaallah :)

Saturday, May 21, 2011

Ohh NAZZ

kalau ada award awek pizza paling cun , aku nak kasi kat kau nazz . :)

First impression zila bila jumpa nazz , nazz comel sangat . nazz juga budak yang bercakap dengan bahasa yang sopan . Nazz juga budak yang rajin . 

Wahai pembaca-pembaca blog ku , inginkah kamu tahu siapa Nazz ni ? Taraaaaa !



Inilah nazz , si gadis comel di Pizza Hut . Kawan aku yang paling baik masa aku kerja di Pizza Hut Nilai . Kawan tempat aku cerita suka duka hidup aku . Nazz la best friend aku kat pizza tuh . 31 Mac kami berkenalan . Time tu dia hari kedua dan aku baru hari pertama . Aku memang lambat sesuaikan diri dengan suasana baru jadi orang yang baru kenal aku akan kata aku pendiam . Yeah , hampir semua orang akan kata sedemikian .

Tapi . Tak lama lepas tu , lepas aku dah dapat sesuaikan diri , semua orang aku berkawan . Kawan-kawan semua happening la . Tapi dalam ramai2 , nazz paling best , zila suka bila dapat usik nazz . HAHA

Note for you : Good luck in your new life beb :)  Jangan lupa zila tau , nanti if zila datang sana , jumpa ek . Rindu Nazz ! Simpan rahsia kita berdua baik2 , kunci dalam hati . HAHA . Saya sayang awak laa kawan . Tq for being a nice friend .



p/s : Tq for the sweet entry nazz . I really love it :')

Wednesday, May 4, 2011

Tahniah ! Matrikulasi dan Tingkatan 6 :)

Hai semua , nampaknya keputusan pemilihan calon untuk ke program matrikulasi dan tingkatan 6 bukan lagi rahsia kini . Ada yang meloncat kegembiraan kerana terpilih untuk matrikulasi ataupun tingkatan 6 .

Walaupun aku gagal untuk menempah tempat di maktab perguruan , aku mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke program dua tahun matrikulasi dalam jurusan sains di Kolej Matrikulasi Perak yang terletak di Gopeng . Pada awalnya aku memang tidak percaya akan mendapat tawaran kerana keputusan SPM yang kurang meyakinkan aku , hehe . Secara jujur , aku tidak meletakkan sebarang harapan untuk matrikulasi , namun kuasa Allah , alhamdulillah atas rezeki ini.

Aku kini masih menunggu keputusan UPU pula yang dijangka akan dapat disemak pada Jumaat ini , 6 Mei 2011 . Selepas itu , baru aku akan membuat pilihan untuk mrlanjutkan pelajaran di mana . Nampaknya minggu hadapan aku harus meletakkan jawatan daripada Pizza Hut Nilai , tempat aku berkhidmat sebagai staf servis sejak 31 Mac yang lalu .  Banyak kenangan pahit dan manis yang aku perolehi , pasti akan aku ceritakan kepada kalian di entri akan datang :)

Related Posts with Thumbnails