Saturday, June 25, 2011

Sekarang Sudah 25 JUN ! :)

Dapat juga balik rumah akhirnya . Hehe . Perjalanan yang sepatutnya sejam jadi dua jam sebab kena tukar-tukar bas. Bas pulak bas lama,terkedek-kedek.Hehe. Tapi kena sabar,sebab memang teringin sangat nak balik rumah. Apatah lagi bila tengok budak-budak lain semua nak balik,aku pun balik jugaklah walaupun cuma dua hari.

Lepas ni memang tak dapat la nak balik sebab UPS dah nak dekat.Takut.Nervous.Susah.Dahla banyak benda tak faham lagi ni.Basic-basic time spm pun aku kena selak semula.Banyak yang berkaitan.Sebulan lagi nak UPS,penilaian pertama kitorang di sini.Penanda aras yang pertama.

Nak tak nak kena ubah cara belajar.Mula-mula masa aku masuk sini,aku memang relaks,selalu kena tegur dengan budak2 bilik.Dahla tidur paling awal,memang takde la nak stay up.Tapi bila dah sebulan,rasa tak cukup ilmu ni,banyak lagi kelemahan,mana boleh relaks-relaks.Kalau relaks juga,jangan harap nak capai pointer bagus.Nganga la jawabnya tengok result nanti,silap-silap kena tarik beg keluar daripada KMPk.

Lecturer cakap : 'Awak mesti berada di sini , awak PDT , ada 4 semester kena lalui. Macam2 boleh jadi. Awak kena lalu 3 peperiksaan semester sebelum sampai ke semester ke 4. Budak2 PST tu,nanti habis semester 1,lebih daripada 1 bas yang gagal , kena berhenti daripada matrik ..Awak ada 3 tau , fikir baik-baik .

Tu la yang aku fikir hari-hari.Kadang-kadang termenung je time lecturer bercakap kat depan.Ada yang satu pun aku tak ingat.Huu.Kena lipat ganda lagi usaha ni.Kalau sekarang aku rasa dah usaha,rupanya belum cukup.Budak2 kat sini study siang malam,tak kira tempat.Aku pun kena macam mereka dan aku yakin aku boleh :)



3 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

belajar betul2..goodluck! =)

kena pandai sesuaikan diri,nanti dekat universiti pun sama..prepare awal2..

jan said...

gudluck!jgn main2...

aiman fanboy k-pop said...

hehehe..thank follow yew?kikikiki.....memang arghh..aiman pon selalu knew tegur kat budak bilk coz malas sangt..tak tau nak study mendew kitew lyn kpop ...hakhakhak

Related Posts with Thumbnails