Saturday, July 9, 2011

BERUBAH ITU SUSAH ? :)

Betul ke susah nak buang tabiat lama dan berubah ke arah kebaikan . Ya , saya tahu memang susah , yelah benda yang dah lama kita buat , tiba-tiba kita nak stop buat cuma kerana 'seseorang' yang suruh . Tapi , apa salahnya kalau mencuba .

Dia kata : Saya dah cuba , bukan sekali dua saya cuba , tapi tak boleh . Mungkin benda2 tu dah sebati dengan diri saya 

I am totally disagreed . Macam mana nak berubah kalau terus mencari benda-benda salah tu . Tambahan pula ada orang pelawa , memang rugi kot kalau kau tolak . Oh manusia . fikirlah masa depanmu . Jalan hidup masih panjang , sampai bila nak terus macam tu .

Untuk berubah , sesorang itu perlukan someone untuk jadi pendorong dia untuk berubah , bukan seseorang yang akan terus menjerumuskan diri kamu ke lembah kejahatan . Cuba , cuba dan terus mencuba . Jangan pernah pandang semula ke masa gelapmu . Pilih kawan yang baik . Kalau tahu dia membawa unsur negatif , jauhi dia .

p/s : Aku tahu aku tidak lagi layak untuk menasihati kamu , mungkin juga kamu tidak akan pernah lagi membuka blog ini . Tapi aku menulis untuk peringatan semua . Jauhi perkara-perkara haram . Belum terlewat untuk bertaubat , pintu taubat Allah sentiasa terbuka .


3 comments:

nazirulhazwan~ said...

Terbaik la zila:)

eiela said...

tak susah pun nak berubah, asalkan diri sendiri mau berubah. buat perlahan-lahan nanti mesti boleh kan zila.

BuKaN said...

persoalan : kalau die dah pon jmpe kawan baik mcm yg ko harapkan,,, lepastu kan... kawan baik tu plak mcm byk rasie daripada die.. mcm die tak caye dgn die... mule2 die ok ar.. perhatian lbh, makin hari makin kurang... kurang... n kurang... hurmmm... cane erk? tolong weh...

Related Posts with Thumbnails