Friday, July 8, 2011

Cerita Tentang JANJI

Janji . Senang diungkapkan . Apa susah ? Guna mulut , cakap . Tak susah kan? Tapi yang susahnya ialah untuk tunaikan apa yang kau dah janji .



Bagi aku kalau dah janji , memang harus lah kau tunaikan , jangan buat-buat lupa , buat-buat tak ingat atau fikir yang orang lain dah lupa apa yang kau janji . Ingat , Allah ada . Janji tu macam amanah , berat weh . Jangan main lepas gitu je , kau dah beri harapan pada orang . Tu orang pesan , jangan suka berjanji kalau kau rasa kau tak mampu nak laksanakan. 

Maybe aku tulis ni for someone , tapi aku nak cakap yang aku ingat semua benda yang orang janji pada aku . Aku bukan senang nak lupakan segala perkara yang terjadi pada aku . Tapi aku percaya , kalau kita buat baik , kita akan dapat balasan baik . Aku takkan balas apa-apa . Aku serahkan semua pada Allah . 

Hati-hati bila berjanji . Kau dah beri harapan kat orang :)


0 comments:

Related Posts with Thumbnails